top of page

Air freight Australia

Keep control at urgent shipments

Partners from China's top 50 best carriers

Power

Ad Hoc

Fast handling of urgent shipments

personalized

Tailor-made solutions

Continuity

Involved chain collaboration

"Freight Support is most important to us, because we know where everything goes. We are always up to date."

Serve your customers better by receiving proactive and complete shipment status updates.
 
The short response time and tailor-made solutions make international shipping easier, clearer and more reliable for entrepreneurs and SMEs.

This will not only reduce the (in)direct costs, but will also contribute to the prevention of unnecessary costs.

We work exclusively for companies.

National coverage

What do you think is important when a valuable shipment has to be sent and there is time pressure? In that case, take advantage of a network agent. 

​Switching between top carriers with their own expertise ensures that the best solution can be offered. The flexibility offers the possibility to search for the most efficient routing.

 

Our service makes your shipment more reliable and secure.

Image by Steve Phillips
WhatsApp Image 2024-10-03 at 14.54.12.jpeg

Fast handling of urgent shipments

Proactive status updates provide more peace of mind. Thanks to the updates, you can schedule your technicians in a timely manner, or provide the end recipient with an immediate answer when questions are asked about delivery times.

In addition, changes can be implemented in a timely manner, which reduces frustration for, for example, the technician or end recipient.

Tailor-made solutions

Receiving the goods on time is your top priority? We take care of a good planning and forecasting of the flight. This will give you more control over the shipment.

Involved chain collaboration

Opt for good chain collaboration without interruptions.

 

Good chain cooperation requires a high level of commitment from all parties involved and has many practical challenges. Do you spend a lot of time managing recurring routings? Then this is past.

Freight Support knows your wishes and, if desired, takes over the logistical communication between you and the supplier.

Step-by-step plan import shipment

Geschatte levertijd voor luchtvracht naar Aruba is ongeveer 5 werkdagen (door-to-door).

 

Dit is afhankelijk van beschikbaarheid vrachtruimte en de douane. Er zijn dagelijkse directe vluchten.

Curacao

Geschatte levertijd voor luchtvracht naar Curacao is ongeveer 5 werkdagen (door-to-door).

 

Dit is afhankelijk van beschikbaarheid vrachtruimte en de douane. Er zijn dagelijkse directe vluchten.

Saba

Geschatte levertijd voor luchtvracht naar Saba is op aanvraag.

Laatste stuk gaat per boot. Deze heeft een wekelijkse afvaart.

Step-by-step plan for export shipment

Geschatte levertijd voor luchtvracht naar Bonaire is ongeveer 5 werkdagen (door-to-door).

 

Dit is afhankelijk van beschikbaarheid vrachtruimte en de douane. Er zijn dagelijkse directe vluchten.

St. Maarten

Geschatte levertijd voor luchtvracht naar Sint Maarten is ongeveer 5 werkdagen (door-to-door).

 

Dit is afhankelijk van beschikbaarheid vrachtruimte en de douane. Er zijn 3 directe vluchten per week.

St. Eustatius

Geschatte levertijd voor luchtvracht naar Sint Eustatius is op aanvraag. Laatste stuk gaat per boot. Deze heeft een wekelijkse afvaart.

Do you have a shipment that needs to be sent to or from the Netherlands? Several steps will be followed before sending the shipment.

 

Please note: we only work for companies.

Do you have a shipment that needs to be sent to or from the Netherlands? Several steps will be followed before sending the shipment.

 

Please note: we only work for companies.

Step-by-step plan import shipment

1. Verzamel algemene informatie en communiceer de volgende gegevens met ons: - De levercondities (incoterms) - Hoeveel haast er met deze zending is - Het aantal colli/pallets en afmetingen per colli/pallet - Gewicht per colli/pallet of het totaalgewicht - Plaatsnaam + postcode van de leverancier in Australië - Plaatsnaam + postcode van het afleveradres in Nederland. Is hier een heftruck aanwezig, ja of nee? 2. Maak een foto van de zending, zodat wij kunnen kijken of er nog aanmerkingen zijn voor een zo soepel mogelijk proces   3. Wij werken de mogelijkheden uit en nemen contact met je op. Bij akkoord gaan wij door naar stap 4   4. Om het verzendproces in werking te zetten hebben wij de volgende gegevens nodig: - Commercial invoice - Packing list - Goederencode/HS-Code   5. Wij begeleiden de zending, zodat jij rust en tijd hebt om andere dingen te doen   6. Als de zending in Nederland is aangekomen verzorgen wij de douaneformaliteiten en schieten wij de eventuele invoerrechten en BTW voor   7. Wij nemen contact met jou op om de aflevering te bespreken

Step-by-step plan for export shipment

1. Verzamel algemene informatie en communiceer de volgende gegevens met ons: - De levercondities (Incoterms) - Hoeveel haast er met deze zending is - Het aantal colli/pallets en afmetingen per colli/pallet - Gewicht per colli/pallet of het totaalgewicht - Plaatsnaam + postcode van de ontvanger in het buitenland - Plaatsnaam + postcode van het pick-up adres in Nederland. Is hier een heftruck aanwezig, ja of nee?   2. Maak een foto van de zending, zodat wij kunnen kijken of er nog aanmerkingen zijn voor een zo soepel mogelijk proces   3. Wij werken de mogelijkheden uit en nemen contact met je op. Bij akkoord gaan wij door naar stap 4   4. Zorg ervoor dat de zending luchtvrachtwaardig verpakt is   5. Om het verzendproces in werking te zetten hebben wij de volgende gegevens nodig: - Commercial invoice - Packing list - Goederencode/HS-Code   6. Wij begeleiden de zending en houden je op de hoogte, zodat jij rust en tijd hebt om andere dingen te doen   7. Als de zending op de overeengekomen bestemming is geleverd nemen wij weer contact met je op

Why do people choose Freight Support?

Speed
Qoutes:“Thanks again for your service, it always goes smoothly!”
 
“Customer found the shipping process to be very fast and neatly loaded”
 
“With you I get the AWBs and updates automatically and I don't have to ask about them all the time”.

 

"You have such a good service. You respond quickly, and to everything. It's just a pleasure to work with". “With you, I know that no matter what happens, it will be all right.”

Solution-oriented
A customer wanted to import more environmentally friendly from China. As a result, we looked at the possibilities and developed the railway service from China.

Our Services

I would like to a recieve an offer

Please contact us using the form below, telephone number

06 1323 5857or by emailroderik@freightsupport.nl

Thank you for the request!

bottom of page